Göteborg 22-24 juli 2009

Vi fick en dag att vila upp oss efter kryssningen med mamma och pappa till Visby och Riga innan vi skulle ut på nya äventyr. Mamma och pappa åkte hem till sig den 21 juli medan jag och syrran gjorde oss redo för resan ner till Göteborg som vi längtat efter hela våren och halva sommaren. Så onsdagen den 22 juli tog vi tåget ner till Göteborg, skyndade oss till Rica hotell för att snabbt göra oss iordning för att gå till Polketten på Liseberg där Arvingarna skulle spela :)



Efter att vi sett dem spela så bara det av tillbaka till hotellet för att sova och förbereda oss inför en heldag i Göteborg!

När vi vaknade visade det sig att vi valt helt fel dag för att tillbringa utomhus för regnet vräkte ner utanför fönstret. Men vi hade redan bestämt oss för att vi måste gå på universeum och då det är inomhus spelar det ju ingen roll hur mycket det regnar. Vi hade inga paraplyer med oss men det fanns det i receptionen som man kunde låna. Tur var väl det för annars hade vi det varit bättre om vi gått ut i bikini så som det regnade.

Men efter att ha varit på Universeum någon timme så hade det äntligen slutat regna så vi tog oss en rundtur på Göteborgs gator innan vi gick till Liseberg för att åka lite karusell och spela på chokladhjul. Där vi till vår stora lycka faktiskt vann 1 stor enorm Dumlekartong! Vi hade köpt ett häfte med kuponger då vi kände att vi inte skulle hinna få ut så mycket av ett åkband då vi inte kunde komma in gratis på våra Göteborgspass förrän efter kl 19. Vi hade gått in vid den tiden kvällen innan för att se Arvingarna och det måste vara 24 timmar mellan varje inträde. Med i detta åkkuponghäfte så ingick även 2 kuponger till lyckohjul. Så innan vi skulle lämna Liseberg för kvällen så gick vi till chokladhjulet där man kunde vinna Dumle eller Geisha för att pröva lyckan.

Kan tro att vi redan visste att vi skulle vinna för vi gick dit i slutet just för att om vi skulle vinna nått ville vi inte gå runt med det resten av kvällen ;) När vi skulle välja ett nummer var det inte särskilt svårt. Vi tog det årtal när våra liv helt förändrades. 93 då Arvingarna kom in i våra liv och vände upp och ner på allt.

Första gången hände inget men vi hade en kupong till så vi tänkte att fasen vi tar 93 igen och då var vi två som inte riktigt fattade att vi verkligen hade vunnit även om vi såg 93 uppe på skylten över vinnade nummer. Vet inte hur lång tid det tog innan vi förstod det. Vi måste sett ut som fågelholkar när hon som hade hand om hjulet undrade om vi ville ha Dumle eller Geisha. Vi tog en Dumle och sedan bar det av tillbaka till hotellet. Att jag sedan skulle släpa med mig denna Dumle kartong över halva Sveriges land var inget jag tänkte på då men kan säga att jag svor många gånger över att det var så otyplig att få med sig innan jag väl var hemma hos mig igen men glad är jag för det för varje gång jag ser den på min bokhylla får jag ett gigantiskt leende och många härliga minnen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0